Klient, który zgłasza się do agencji seo liczy na szybkie wyniki. Interesują go zazwyczaj dwie kwestie: cena oraz jak szybko jego strona internetowa będzie wysoko w wynikach wyszukiwania, co jednocześnie przełoży się na wzrost przychodów firmy. Cennik poszczególnych firm zajmujących pozycjonowaniem może się różnić. Po pierwsze w grę wchodzą indywidualne standardy firmy, po drugie cena pozycjonowania zależy od wielu czynników, np. od konkurencyjności i ilości fraz. Tanie pozycjonowanie nie zawsze należy do skutecznych. Jeżeli chodzi o kwestię drugą, a więc o skuteczne pozycjonowanie, zależy od wielu składowych. Jedną z najważniejszych jest audyt seo.

Audyt seo – pierwszy krok do skutecznego pozycjonowania

Bez względu na dziedzinę, aby osiągnąć sukces, należy najpierw dobrze poznać przedmiot, którym się zajmujemy. Pozycjonowanie stron internetowych również tego wymaga. Każda strona jest inna, a dobry specjalista SEO powinien najpierw wykonać dokładne zbadanie strony, a więc właśnie – wykonać audyt SEO. Wyszukiwarka Google nie będzie przychylna dla strony, która ma błędy w kodzie, która bardzo wolno się ładuje lub ma zbyt krótkie, niewyczerpujące tematu teksty. Trust Rank strony będzie wysoki wtedy, gdy wyszukiwarka Google uzna, że strona jest wartościowa dla użytkownika Internetu.

Audyt SEO powinien poprzedzać optymalizację strony, a więc działania związane z wdrażaniem poszczególnych zmian. Zmiany te będą skuteczne tylko wtedy, gdy audyt SEO zostanie odpowiednio wykonany.

Badanie strony pod względem technicznym

Jednym z punktów audytu jest zbadanie strony pod względem technicznym Specjalista ds. pozycjonowania sprawdza szereg ważnych elementów. Jakich? Ważna jest oczywiście poprawność kodu, ale również wszelkie nagłówki i meta-tagi, przekierowania i błędy krytyczne, responsywnosić strony internetowej, a zatem możliwość wyświetlania ich na urządzeniach mobilnych, nawigacja na stronie, ale także content, a więc treści w całym serwisie – nie tylko na stronie głównej, ale także na podstronach www.

Audyt a linkowanie

Link bulilding to bardzo istotny temat w pozycjonowaniu strony. Źródła linkowania, jakość tych linków – to dwa najważniejsze kryteria, które zostaną zbadane podczas audytu. Linki pochodzące z mało wiarygodnych dla Google stron może nie tylko nie dać żadnych efektów, ale również może zaszkodzić stronie. Najlepiej jeżeli linki pochodzą wyłącznie z dobrych i zaufanych stron. Podczas pozycjonowania strony, dobra agencja czy freelancer, zadbają o to.

Audyt a funkcjonalność strony

Bardzo często właściciele firm zapominają o użyteczności trony. Strona nie służy tylko przedstawienia oferty, ale dla klientów może stać się cenna kopalnią wiedzy na konkretny temat. Dzięki temu strona stanie się bardziej wartościowa dla wyszukiwarki Google. Poradnik na stronie czy blog, to bardzo dobry pomysł. Bardzo często na stronie www brakuje podstawowych elementów, przez co klienci mają trudność ze skontaktowaniem się z firmą. Brakuje np. telefonu kontaktowego, formularza, przez który mogą zadać pytanie.

Reklama w Internecie: pozycjonowanie strony, Google AdWords, linki sponsorowane – to wszystko jest ważne. Konkurencja jest tak duża, że bez odpowiedniej reklamy przebicie się ze swoimi usługami lub produktami w sieci jest nie tylko trudne, ale często także po prostu niemożliwe. Dlatego warto zaufać dobrej agencji seo lub freelancerowi, który ma doświadczenie. Dzięki wdrożeniu odpowiednich działań, strona nie tylko stanie się bardziej wiarygodna dla Googla, ale także dla klientów a przychody będą wyższe.

Pozycjonowanie stron internetowych – audyt SEO jedną z najważniejszych kwestii