Na co zwrócić uwagę, pozycjonując stronę lokalnie w Warszawie?

Zbudowanie pozycji lidera na lokalnym rynku jest szczególnie ważne dla przedsiębiorstw, które działają jedynie na określonym terenie. Nie lada pomocą w zwiększeniu sprzedaży oraz pozyskaniu grona lojalnych klientów może być pozycjonowanie lokalne. Na co zwrócić uwagę, chcąc podjąć to działanie w Warszawie?

Czym jest pozycjonowanie lokalne?

Prowadzenie działań z zakresu SEO jest aktualnie kluczowe dla przedsiębiorców z prawie wszystkich branż. Mogą oni skupić się na pozycjonowaniu ogólnopolskim, jak i lokalnym. Celem tego drugiego jest zdobycie jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania Google na terenie obszaru działania przedsiębiorstwa, w naszym przypadku jest to Warszawa, oraz dotarcie do osób, które są potencjalne zainteresowanie oferowanym towarem lub usługą. Dzięki temu, że grupa docelowa działań z zakresu SEO lokalnego jest stosunkowo niewielka, istnieje szansa na osiągnięcie sukcesu w krótszym czasie oraz przy mniejszym nakładzie finansowym, w porównaniu z działaniami ogólnopolskimi.

Czy warto pozycjonować się lokalnie w Warszawie samodzielnie?

Działania z zakresu pozycjonowania lokalnego najczęściej prowadzone są przez wykwalifikowane agencje. Wykonywanie prac w tym zakresie samodzielnie, przez osoby, które nie posiadają wiedzy związanej z tego typu SEO, może być nie tylko mało efektywne i czasochłonne, ale także spowodować efekt odwrotny od zamierzonego. Przykładowe zestawienie agencji SEO w Warszawie znaleźć można we wpisie blogowym firmy Bizzit, która od lat związana jest z pozycjonowaniem lokalnym, m.in. firm ze stolicy.

Jakie działania składają się na efektywne pozycjonowanie lokalne w Warszawie?

Pozycjonowanie lokalne w stolicy to przede wszystkim działania związane z optymalizacją strony pod kątem wysycenia jej frazami ze wskazaniem obszaru działalności, może być to Warszawa w przypadku całego miasta lub jej poszczególne dzielnice. Biorąc pod uwagę coraz to lepsze działanie geolokalizacji, we frazach można stosować także zwroty „blisko mnie” lub „w okolicy”. Ponadto bardzo ważne dodanie jest wizytówki przedsiębiorstwa do Google Moja Firma, zadbanie o pozytywne opinie oraz podane spójnych danych teleadresowych np. w lokalnych portalach informacyjnych, na stronach branżowych i w katalogach firm. Nie mniej ważne jest zadbanie o to, aby witryna firmy była dobrze dostosowana do wersji mobilnej, ponieważ wiele osób korzysta ze smartfonów lub tabletów podczas wyszukiwania lokalnego.

Jakie biznesy powinny skorzystać z pozycjonowania lokalnego w Warszawie?

Wspomniano wcześniej, że pozycjonowanie lokalne przeznaczone jest dla firm, które prowadzą biznesy w obrębie miasta lub konkretnej dzielnicy Warszawy. Wśród nich bardzo często wyróżnia się lokale gastronomiczne oraz usługi – fryzjer, barber, kosmetyczka, manicurzystka, mechanik samochodowy, hydraulik etc. Tego typu działania stosowane są także przez lekarzy specjalistów prowadzących prywatne gabinety czy fizjoterapeutów, a także placówki edukacyjne – przedszkola, żłobki czy szkoły językowe. Warto jednak zaznaczyć, że nie jest to zamknięty katalog przedsiębiorstw, które mogą skorzystać z pozycjonowania lokalnego. W razie wątpliwości, co do najlepszego możliwego rozwiązania, warto skonsultować się z agencją SEO, która podpowie jaką taktykę przyjąć, by osiągnąć jak najlepsze efekty.