Jak zmotywować pracowników do nauki języka obcego?

2 min czytania
Jak zmotywować pracowników do nauki języka obcego?

Nauka języka obcego w pracy może pracownikom kojarzyć się na dwa sposoby - przykry obowiązek lub niezwykła szansa. Jeśli Twoi pracownicy uważają to za szansę dla siebie na awans i rozwój, to masz szczęście. Jeśli jednak Twoi pracownicy uważają naukę języków obcych i rozwijanie swoich kompetencji jako coś mało ciekawego, dowiedz się, jak ich przekonać, że jest to przede wszystkim korzyść dla nich.

Pracownik i nauka języka obcego

Jeśli Twój pracownik nie potrafi języka obcego na takim poziomie, jaki wymaga jego stanowisko, możesz zaproponować mu w formie benefitu kurs w szkole językowej. Wielu pracowników chętnie skorzysta z takiego rozwoju. Jest to dla nich ogromna szansa na zdobycie nowych umiejętności i to jeszcze w ramach pracy. Nie musza za to płacić. Twoja firma też korzysta, ponieważ taki pracownik będzie miał większe kompetencje. Pracownicy, którzy zdecydują się na naukę i rozwój, mają większą szansę na awans wewnętrzny, na wyższe stanowiska. A co jeśli dany pracownik nie chce się rozwijać w tej kwestii?

Zalety nauki języka

Warto przedstawić pracownikowi zalety szkolenia się i poszerzania swoich kompetencji. Czasem za niechęcią stoją inne powody np. świadomość braku czasu. Porozmawiaj ze swoim pracownikiem i spytaj, dlaczego nie chce skorzystać z takiej szansy. Uświadom go też w tym, że potrzebujesz na wyższych stanowiskach osób, które władają bardzo dobrze językiem. Bez tej umiejętności nie będziesz mógł kiedyś zaproponować awansu. Warto też przedstawić pracownikowi wizję tego, że taki kurs jest jedynie dodatkiem i nie zabierze jego całego czasu wolnego. Pracownik może uczestniczyć i dostosować kalendarz do swojego życia. Szkolenia można też robić w trakcie pracy, przez co pracownicy nie będą tracić swojego czasu prywatnego na naukę. Jeśli ktoś chce się uczyć ale np. ma rodzinę, dzieci i prywatnego czasu nie jest w stanie zainwestować, możesz zaproponować właśnie taką naukę w trakcie pracy.

Jeśli Twoi pracownicy zdecydują się na naukę języka, to zaproponuj im szkołę, która jest doświadczona i elastyczna. Szkolenia językowe dla firm w Warszawie**** oferuje firma Language Business, która ma doświadczenie w nauczaniu. Pracują tam lektorzy, którzy wiele lat uczą już. Mają też podejście do uczniów, które znacząco zwiększa szansę na powodzenie w nauce języków. Podejście lektorów jest bardzo ważne. Poświęcają oni swoją uwagę Twoim pracownikom. Aby taki pracownik wyciągnął jak najwięcej, musi mieć najlepszych lektorów, którzy umożliwią mu rozwój jego nowych umiejętności.

Autor: Zewnętrzny materiał partnerski

newsynowodworskie_kf