W ramach projektu „Mazowieckie Syreny+”, który ma na celu rozbudowę i modernizację systemów ostrzegania i alarmowania ludności, 7 lutego 2023 r. odbyło się szkolenie pracowników Wydziału Zarządzania Kryzysowego i Ochrony Ludności Starostwa Powiatowego oraz pracowników gmin z terenu powiatu nowodworskiego odpowiedzialnych za zarządzanie kryzysowe.

Dzięki projektowi na terenie powiatu nowodworskiego zostały zamontowane:

  • centrala systemu alarmowania,
  • 11 syren elektronicznych i
  • 4 zmodernizowane syreny wirnikowe

które będą wykorzystane do alarmowania i ostrzegania ludności w razie zagrożenia. Syreny alarmowe mogą być uruchamiane drogą radiową lub drogą elektroniczną z poziomu województwa, powiatu jak i gminy.

W czasie szkolenia uczestnicy zostali zapoznani ze sposobem uruchamiania syren. Struktura systemu pozwala na uruchomienie wszystkich lub pojedynczych syren, umożliwia przekazywanie alarmów dźwiękowych jak i podawania komunikatów głosowych.

Inwestycja została sfinansowana z Funduszy Bezpieczeństwa Wewnętrznego Unii Europejskiej.

syreny alarmowe, szkolenie, wydział zarządzania kryzysowego
  • zebrane osoby na szkoleniu
  • prezentacja aplikacji
  • zebrane osoby przy stole konferencyjnym
  • logo unii europejskiej
syreny alarmowe, szkolenie, wydział zarządzania kryzysowego