Jak zaprojektować stronę internetową?

Chcesz rozwijać swoją działalność w Internecie i zdobywać nowych klientów? Czas uruchomić własną stronę WWW, dzięki której o Twojej marce dowie się większe grono odbiorców. Nowoczesna witryna to rozwojowy krok i zastrzyk energii dla Twojego biznesu. Z tego artykułu dowiesz się, jak zaprojektować stronę internetową firmy, żeby przynosiła zyski.

Projektowanie strony WWW – co jest ważne?

Dobra strona internetowa to wizytówka Twojej firmy. Dlatego warto dołożyć wszelkich starań, aby jej projekt robił dobre wrażenie na odwiedzających. Użytkownicy już w kilka sekund potrafią ocenić, czy warto pozostać na danej witrynie, czy ją po prostu opuścić.

Profesjonalnie zaprojektowana strona WWW to lepsza widoczność firmy w sieci oraz większy ruch, a co za tym idzie – lepsza sprzedaż.

Algorytmy wyszukiwarek i użytkownicy oceniają takie elementy strony jak:

  • jakość treści – czy są one interesujące i wyczerpują poruszany temat, czy zawierają słowa kluczowe i odpowiadają na najczęstsze pytania użytkowników,
  • technologia – czy strona jest przystosowana do urządzeń mobilnych, czy jest zgodna z oczekiwaniami współczesnych internautów,
  • bezpieczeństwo – czy strona jest zabezpieczona certyfikatem SSL, który chroni przed wyciekiem danych i atakami hakerów,
  • design – czy strona jest atrakcyjna wizualnie i przyciąga wzrok użytkowników,
  • User Experience – czy jest przyjazna w użyciu dla odwiedzających,
  • pozycjonowanie / SEO – czy strona spełnia aktualne wymagania dot. optymalizacji treści i optymalizacji technicznej.

Strona internetowa, której wszystkie elementy współgrają ze sobą i reprezentują wysoką jakość, pracuje 24/7 na Twój biznes:

  • buduje relacje z klientami,
  • kształtuje pozytywny wizerunek,
  • zwiększa rozpoznawalność,
  • wzbudza zaufanie.

Nowoczesna i unikalna witryna firmy to inwestycja, która pozwala rozwijać biznes i tworzyć nowy kanał sprzedaży.

Jak zaprojektować stronę internetową? Poradnik dla początkujących

Komu powierzyć projekt strony internetowej?

To, komu powierzysz budowę strony internetowej, zależy od Twoich umiejętności informatycznych, oczekiwań oraz funduszy, jakie chcesz przeznaczyć na ten cel.

Obecnie na rynku dostępne są 3 najpopularniejsze możliwość:

Kreator stron WWW

Program do tworzenia prostych stron internetowych na podstawie istniejącego szablonu. Jest to najtańsze rozwiązanie, ale wymaga Twojego czasu i podstawowych umiejętności. W przyszłości możesz mieć też problem z rozwojem witryny, ponieważ kreatory stron nie umożliwiają tworzenia zaawansowanych funkcjonalności.

CMS

CMS, czyli system zarządzania treścią to rozwiązanie dla tych, którzy zamierzają budować swoją stronę samodzielnie. Jest to oprogramowanie, które daje więcej możliwości niż kreatory stron internetowy, ale w tym przypadku również musisz poświęcać czas na rozwój swojej witryny. Ponadto za to rozwiązanie zapłacisz więcej.

Profesjonalna agencja

Dla tych, którzy nie zamierzają tracić czasu, najlepiej prezentuje się rozwiązanie trzecie, czyli skorzystanie z usług agencji marketingowej. Profesjonaliści poza budową strony często oferują dodatkowo pomoc techniczną, zajmują się domeną oraz hostingiem, dbają o zgodność z zasadami SEO, czy planują skuteczne działania marketingowe, np. kampanie Google Ads.

Na co zwrócić uwagę przy projektowaniu strony WWW?

Zanim wybierzesz agencję marketingową, która zajmie się budową Twojej strony internetowej, koniecznie sprawdź, czy oferuje ona:

  • responsywną stronę internetową – czyli przystosowaną do różnych szerokości ekranu,
  • wsparcie dedykowanego opiekuna – czyli pomoc specjalisty, która wprowadza zmiany i aktualizacje,
  • bezpieczeństwo – czyli zabezpieczenia, które szyfrują przesyłane informacje,
  • ciągłość – czyli dbałość o kwestie administracyjne, hosting i domenę.

Wszystkie cztery elementy ma w swojej ofercie agencja marketingowa WeNet, która poza projektem przystosowanym do Twojej branży oferuje wsparcie techniczne i możliwość dalszego rozwoju.

Jeśli zwykła witryna przestanie Ci wystarczać, możesz zwiększyć jej efektywność i stworzyć sklep internetowy, gdzie poza prezentacją oferty, klienci będą mogli składać swoje zamówienia.

W WeNet.pl pracuje ponad 150 ekspertów, którzy chętnie dzielą się swoim doświadczeniem i aktualną wiedzą branżową. Dzięki temu czujesz, że podczas rozwoju swojego e-biznesu masz stałe wsparcie fachowców i spokojnie możesz zająć się prowadzeniem firmy.