Podpowiadamy, jak stworzyć skuteczny lejek sprzedażowy

Choć kontakty z klientami w wielu branżach mogą nie być zbyt łatwe, to jednak warto o nie zadbać przede wszystkim dlatego, że to one w dużej mierze przyczyniają się do sukcesu przedsiębiorstwa. Bardzo często nawet najlepszy produkt nie stanowi gwarancji osiągnięcia satysfakcjonujących zysków. Jednym z narzędzi, które są niezwykle pomocne w budowaniu relacji z klientami, jest lejek sprzedażowy. Czym jest i jak go skutecznie stworzyć?

Czym jest lejek sprzedażowy?

Jak możemy przeczytać w serwisie MarketingProgress.pl, lejek sprzedażowy, często nazywany jest również lejkiem szans marketingowych. Jest to narzędzie pozwalające na zilustrowanie procesu sprzedaży, ukazujące  poszczególne etapy, przez które musi przejść każda osoba, będąca zainteresowana danym produktem. 

Jeśli chcecie wiedzieć więcej, polecamy ten artykuł na temat lejka sprzedażowego na stronie MarketingProgress.pl.

Kształt lejka jest odzwierciedleniem stanu rzeczywistego  - zawsze zainteresowanych produktem osób jest więcej, niż tych, które ostatecznie decydują się na sfinalizowanie produktu. Dzięki zastosowaniu lejka sprzedażowego firmy mają możliwość szczegółowej analizy poszczególnych etapów sprzedaży, co pozwoli na wyeliminowanie ewentualnych błędów, przez które nie jest ona tak wysoka, jak zakłada plan przedsiębiorstwa.

Dlaczego zastosowanie lejka sprzedażowego (marketingowego) to dobre rozwiązanie?

Przedsiębiorstwa, które korzystają z możliwości, jakie daje lejek finansowy, są w stanie nie tylko usystematyzować swoje relacje z klientami, ale również zdobyć stosowną wiedzę i doświadczenie, przydatne w dalszym budowaniu marki. 

Dzięki lepszemu zrozumieniu mechanizmów procesu sprzedaży, wielu przedsiębiorców jest w stanie odpowiednio dobrać narzędzia marketingowe, kierujące ich produkt na każdym etapie do właściwej grupy odbiorców. Dzięki temu nie powstaje niepotrzebny chaos, a stopniowa analiza przyczynia się do uzyskania większego sukcesu sprzedażowego.

Jak zbudować skuteczny lejek sprzedażowy?

Lejek jest skupiony przede wszystkim na procesie gromadzenia klientów oraz finalizacji transakcji sprzedażowych. Warto zdawać sobie sprawę z tego, że choć pewne etapy pozostają niezmienne, konstrukcja lejka sprzedażowego w dużej mierze będzie uzależniona od tego, jakiego produktu dotyczy. 

Niezależnie jednak od tego, pierwszym etapem jego tworzenia zawsze jest budowanie świadomość marki i zainteresowanie nią jak najszerszego grona potencjalnych klientów. Możliwości selekcji klientów, którzy mogą być zainteresowani produktem, jest wiele. Daje to przedsiębiorcy szerokie pole do popisu. 

Jeżeli uwaga klienta została przyciągnięta, należy zrobić wszystko, by została utrzymana, ukazując mu największe atuty oferowanego produktu. Kolejny etap budowy marketingowego lejka opiera się na klasyfikacji leadów. Na tym etapie należy zastosować wszelkie możliwe środki, które przekonają klienta o tym, że zakup prezentowanego produktu to najkorzystniejsza decyzja biznesowa.

 Ostatnim etapem jest oczywiście sprzedaż oraz podjęcie wszelkich działań posprzedażowych. Finalizacją konstrukcji lejka jest wzbudzenie w kliencie poczucia więzi z marką oraz zakupionym produktem. Dzięki temu rosną szanse na to, że już wkrótce kupi on u nas kolejny produkt.