Pierwsze kroki z kontem firmowym na LinkedIn

Firma której zależy na kreowaniu pozytywnego wizerunku w internecie nie powinna oszczędzać na środkach i posiadać konto równocześnie na wielu serwisach społecznościowych. Jest to ważne i niezbędne szczególnie teraz, gdy rynek zmaga się ze skutkami kryzysu. Pomoc w szczególnych sytuacjach kryzysowych (nie tylko w zakresie "social media", ale również ogólnej opieki online dla firm) świadczą profesjonalne agencje interaktywna takie jak https://kryzysowy.marketing. Facebook i Instagram to jedne z najważniejszych portali typu social media, które pozwalają firmie rozwinąć skrzydła w kwestii szerszego dotarcia do nowych odbiorców. Podobnie wygląda kwestia patrząc na prowadzenie LinkedIn. Jednak ze względu na swoją specyfikę jest tutaj nieco trudniej osiągnąć sukces, szczególnie jeśli konto firmowe nie będzie w pełni sprawiało wrażenia profesjonalnego.

Co publikować na firmowym Linkedin?

Linkedin to portal społecznościowy stworzony dla profesjonalistów i użytkownicy w tym portalu oczekują tutaj zgoła czegoś innego niż to co otrzymują na profilu firmowym na Instagram lub Facebook. Zabawne anegdoty, humor, rozrywka stanowi jedynie niewielki procent publikowanych treści. Na przykładzie firm, które odniosły sukces na Linkedin można wskazać, że aby odnieść wymierne korzyści, należy publikować treści typu:

  • wartościowe informacje związane z firmą, a więc analizy, badania przeprowadzane lub zlecane przez firmę, porównania, rankingi itp.
  • bieżące wydarzenia, które dotyczą przedsiębiorstwa – przykładowo można pisać o sukcesach, nowych pracownikach, o tym, że firma prowadzi ekspansję na nowe rynki itp.
  • pozostałe treści typu poradniki, prezentacje produktów firmy, rodzaje usług itp.

Dla kogo przeznaczony jest Linkedin?

Linkedin spełnia różne funkcje, w zależności od zapotrzebowania. Można więc wymienić kilka głównych grup osób zainteresowanych posiadaniem aktywnego konta na tym portalu, są to między innymi:

  • firmy poszukujące klientów biznesowych, kontrahentów i w szerokim zakresie osób prywatnych w celu promocji i sprzedaży własnych produktów lub usług.
  • firmy lub osoby prywatne poszukujące inwestorów. Posiadając ciekawy pomysł na biznes LinkedIn stanowi doskonałe miejsce, aby zaprezentować własne prognozy i plany na to w jaki sposób można przekształcić swój projekt w coś realnego.
  • osoby szukające pracy. Jest to pierwotna funkcja serwisu LinkedIn i wciąż stanowi główny powód założenia konta przez wiele osób. Utworzenie profesjonalnie wyglądającego profilu, upublicznienie doświadczenia zawodowego, umiejętności, wykształcenia powoduje, że rekruterzy są w stanie odnaleźć osoby, które mogą stać się wartościowym ogniwem dla firmy.
  • firmy poszukujące pracowników, a więc mowa tutaj o kwestiach rekrutacyjnych. LinkedIn pod tym względem umożliwia bardzo szczegółowe wyszukiwanie osób spełniających bardzo rygorystyczne kryteria, łącznie z umiejętnościami, wykształceniem i lokalizacją.